Tuesday, March 23, 2010

Fuck That Chicken


Dunia penuh dengan kebencian.


kebebasan internet jadi alasan untuk sesama bangsa membenci sesama sendiri. semua atas nama apa? bolasepak Orang Putih.


bola adalah seni bukan sebagai alasan untuk mencerca orang lain.


Itulah Melayu. Mereka tak bangga dengan bangsa sendiri. selalu ada alasan untuk mencari kesilapan orang untuk mengaburi kesilapan dan kebencian sendiri.


aku tak akan terpegnaruh dengan diri mereka yang penuh hasad dengki dan dendam itu.


Aku cuma harap lauk yang aku beli hari ni sedap dan mengenyangkan aku.


2 hari lepas aku makan ayam yang paling teruk pernah aku makan. rasa cibai ayam itu. Rasa macam kena langgar lori .Ataupun setidak-tidaknya kena langgar lari.

Itulah ayam masak kicap yang paling teruk pernah aku makan. Sampai sekarang aku masih lagi terasa ketaksedapan ayam itu yang memualkan tekak aku.


fuck that chicken.


hari ni aku beli sayur-sayuran dan sedikit hati. alhamdulillah, aku tak lagi mendapat mimpi ngeri makan lauk yang lunyai.


fuck that chicken and the one who cook them.


Dunia penuh kebencian? ya aku sebenarnya bercakap tentang diri sendiri sebenarnya.

Aku benci ayam itu.



No comments: